Mandarinkový dort

by - února 19, 2017

  Miluju jídlo. Zejména to slaďoučké. Nikdy nedám dopustit na buchty, štrúdly, koláče, ale moje nejoblibenější jsou lehké tvarohové dortíky, který mi připomínají příchod jara a léta. Jaro proto, že mám narozeniny a naprosto pokaždé je mým přáním mít tvarohový dort překypující ovocem a v létě, proto, že jsou prázdniny a je větší čas na výrobu takových dobrot💗
  Asi mi teďka nebudete věřit, když řeknu, že zvládnu spořádat i půlku tohoto dotíku a mám z toho dobrý pocit. Ano slyšíte dobře. Dneska jsem si pro vás nachystala ten nejlahodnější, nejsnadnější a navíc zravý dort.
  Nejčastěji ho dělám na narozeniny, nebo pří letních příležitostech, když jdeme na grilování a mamka peče buchtu, tak tam nesmí chybět ani tahle kouzelná tečka nakonec.
  Recept mám ozkoušený, dělala jsem ho už několikrát a naučila mě ho babička, ale trošku jsem si poupravila ingredience. Je na vás, jaké ovoce použijete nahoru, já mám nejraději maliny a borůvky, ale i jahodový chutnal skvěle, nicméně za tyto varianty byste se v zimě asi nedoplatili😄


Na korpus:
  • 3 vejce
  • 3 lžíce třitinového cukru
  • 3 lžíce vlažné vody
  • pár kapek kokosového oleje
  • 3 lžíce polohrubé celozrnné mouky
  • lžička prášku do pečiva
  • Vyšleháme vejce s cukrem do pěny, za stálého šlehání přidáme vodu, kokosový olej a nakonec přisypeme mouku společně s práškem do pěčiva.
  • Vymažeme si a vysypeme dno dortové formy a nalijeme do ní těsto.
  • Pečeme na 160°C přibližně 10-15 minut, hlídáme.
Na krém:
  Zde je množství hodně insividuální, jednou jsem dělala několikapatrový dort a použila jsem ingrediencí 2x tolik, ale tady vám napíšu ten základ 😉
  • 3 polotučné tvarohy (750g)
  •  2 bílé jogurty (400g)
  • smetana ke šlehání
  • citronová kůra
  • pár kapek citronové šťávy
  • sladidlo (med, kokosový cukr...) 
  • ztužovač
  • Mezitím, co se nám peče korpus, připravíme si krém.
  • Smícháme tvarohy s jogurty, přidáme cironovou kůru a šťávu a dle chuti osladíme. 
  • Vše promícháme a přidáme ztužovač dle návodu. Ztužovač je libovolný, není nutný, pokud dort připravujete den předem a přes noc bude v lednici, pokud ale spěcháte jak já a za 6 hodin vám má přijít návštěva a dort musí tuhnout, tak ztužovač je skvělý pomocník.
Ostatní:
  • čerstvé ovoce
  • konzerva mandarinek (dobrovolné)
  • piškoty (dobrovolné)
  • Až bude korpus hotový, necháme ho vychladnou, poté na něj navrstvíme první vrstvu krému.
  • Na krém naskládáme piškoty, které ale ještě máčíme ve šťávě z konzervy mandarinek.
  • Na piškoty pak rozprostřeme samotné mandarinky.
  • Na mandarinky přijde zbytek krému.
  • A teď malý vylepšovák na konec.
  • Ušleháme si smetanu ke šlehání a roprostříme jí ještě na vrstvu krému, tím docílíme, že chuť dortu bude ještě nadýchanější a vláčnější.
  • Na povrch už stačí jen naskládat čertvé ovoce a máte hotovo😍
  • TIP: můžete celý vrch posypat nastrouhanými oříšky nebo nastrouhanou čokoládou.

You May Also Like

10 komentářů

  1. Ten je tak krásnej že by mi bylo i líto ho sníst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že mě taky, mě málem ukápla slzička :D :D

      Vymazat
  2. Vyzkousim, vypadá dokonale!!! Komu jsi pekla? Jestli přítelovi, tak ten musel mít radost teda <3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dortík na Valentýna :D a byl nadšený :)

      Vymazat
  3. No to je sladké! A nejen na pohled, věřím !

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá vážně lákavě. Proč mi všichni dělají takové chutě? :D Já mám tedy narozeniny v zimě a babi mi vždycky dělá medovník, protože ho umí nejlepší a je to můj neoblíbenější dort.

    Andey
    lifeis-beautiful.bog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, medovík mám taky moc ráda. Pamatuji si doby, kdy marlenka, medovník a tvorohový dort byly mými největšími favority :)

      Vymazat
  5. Ten je úžasný, to musí být mňamka, o víkendu tvůj recept vyzkouším, díky za něj...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé to jsem ráda, musím říct, že nejlepší je s malinama a borůvkama <3 ale v této sezóně se musím spokojit s mandarinkovým :)

      Vymazat