Deprese, stres, zkouškové období

by - dubna 02, 2017

Zdravím všechny!💗
  Protože v posledních pár týdnech jsem propadla stresu, zažívala depresivní období a to jen kvůli tomu "že to nestihnu" a "že jsou závěrečný testy". Naštěstí tento týden toto období skončilo, teda né, že by nás nechali napokoji a nepsali jsem denně 3 testy- to je klasika, ale už to nesou takový ty testy Život vs. Smrt. Nicméně pokaždé si s depresí ráda pohraji a hodím ji za hlavu a dnes vám ukážu pár typů, co dělám já 😍
1. ORGANIZACE ČASU
 Pro mě nejdůležitějším bodem, jak zvládnout stres je oraganizace času. K tomu je mým velkým pomocníkem diář, protože mozek by na to sám nestačil a také lepící papírky. Pište si testy, co vás čekají, kroužky, doktory, zkrátka všechno s časovými údaji a budete vědět kolik času máte mezi danými věcmi. Také dopředu myslete, kolik hodin vám zhruba zabere učení do jednoho předmětu a rozvrhněte si to tak, abyste stihli pauzu, úklid zkrátka uspořádejte si věci.

2. BĚH
 Pohyb, který jsem nenáviděla a teď nemůžu uvěřit jaký je to kámoš na odbourání všech starostí a stresu. To co vás naštve ze sebe doslova vybijete. Pročistíte si hlavu a prodýcháte se čertvého vzduchu.
 3.PAUZA JE DŮLEŽITÁ
 Šrotit se celý den, to opravdu nezvládne nikdo tedy já to nevydržím pomale ani půl hodiny. A věřte mi, že dlouhé rozbory, eseje jdou s šálkem čaje nebo lépe kafíčka a kouskem něčeho dobrého 100x líp.
4. JÓGA
 Před dvěma lety jsem jen tak ze srandy zkusila lekci jógy, protože mě to zkrátka přišlo zajímavé a chtěla jsem si ověřit povídačky o uvolnění, prodýchání atd., a víte co? Drží se mě to doteď. Jóga vás dokáže opravdu skvěle odreagovat, zbavit všech negativních myšlenek, navázat na správné prodáchání uvolnění a po lekci se vždy cítím jako kus hadru, protože tak protažená nikdy být nemůžu. Zkuste to a samy uvidíte.
5. HUDBA
 Tímto myslím hned několik věcí. Hudba jako taková mě velmi uklidňuje. Je dobré se jí odreagovat. Každý poslouchá něco jiného, takže tady nechci doporučovat, co máte poslouchat, ale zkrátka vaši hudbu, kterou milujete. Druhá věc je hudební nástroj. Jsem milovník klavírních skladeb a slyšet piano je pohádka. Proto ve vplných chvílích pilně trénuji a odpojím se od reality jen do hraní nástroje.
6.SPÁNEK
 Přestože jste nestihli všechny věci, tak se nedá nic dělat. Věřte mi, že ponocování je špatné, protože se to můžete biflit jak chcete, víčka se vám budou zavírat a druhý den si stejně nic nebudete pamatovat a budete ještě 2x tolik unavení. Lepší je stihnout míň věcí a důkladně a pořádně si odpočinout, protože to tělo potřebuje.

Doufám, že jsem vám předala něco nového, protože když sleduji videa, nebo čtu nějaké články na toto téma, které pročítám velmi ráda, tak je to jak přes kopírák- svíčky, vana, knížka, tak jsem si řekla, že vám úkážu něco trošku jiného. 
Těším se příště.
A co vy? Jak se vypořádáváte se stresem? 

You May Also Like

13 komentářů

  1. Také si vedu diář, ale jen formou kalendáře v mobilu.
    Na testy se upřímně moc neučím, známky mám docela v pohodě, ale taky mívám náročné týdny, kdy na mě ten stres a deprese prostě dopadnou (a do toho ještě brigáda).

    Nicméně, já si založila takový dlouhodobý kalendář, kdy na každý měsíc mám sérii několika úkolů, které se snažím splnit (pokud některé do konce měsíce nestihnu, udělám si u nich jen křížek). No a po roce se tak dá sledovat ten progress, abych si byla vědomá toho co všechno jsem (ne)udělala. Možná o tom bude jednou na blogu článek :-)

    A spánek je důležitý, akorát já jsem prostě ten typ člověka co radši doodlí do rána a pak je ve škole při prvních hodinách úplně mrtvej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám deprese z časového prezizeni, také se moc neumím, ale když například konci škola o půl 4 pak mám brigádu dojdu kolem 9 a chci jít ještě běhat a mám nějaký věci do školy + se chci věnovat malé segre tak jsem v časové depresi :D :D

      Vymazat
  2. mně teda upřímně víc svědčí učení v noci, lépe mi to leze do hlavy, soustředím se a nikdo mě neotravuje :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvěle napsaný článek :-) Já se učím nejraději večer, to je nejlepší. Zavařim si mozek než jdu spát a pak to mám aspoň celou noc v paměti a ráno se na to jen mrknu a pořád si to pamatuju :-) Každý to má jinak :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Máš hezký blog :)
    Takováto období jsem zažila taky. Že něco nestíhám apod. Teď mě čeká maturita.. ne že bych neměla obavy, ale přijdu si docela i v pohodě. Uvidíme, co bude později.
    Co se týče toho plánování.. dělám to taky, už několik roků :)
    Já dřív s běháním moc nekamarádila, ale jsem na tom lépe :)
    Hudba.. to je skvělá věc... jak ji poslouchat, tak ji produkovat. Hudbu poslouchám pravidelně a hraju i na kytaru, flétnu a klavír :)
    Moc pěkný článek :)
    TAk se měj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee hra na kytaru je mým velkým přáním, hraje děda, brácha a přítel ale prostě nemám čas se k tomu dokopat, tak snad mi to co nejdřív vyjde :)

      Vymazat
  5. Organizace času je hodně důležitá, ale já někdy dojdu do stádia - Den má moc málo hodin. Co budu dělat? Co mám jako vynechat., abych všechno stihla? Spánek?
    na vypnutí mi strašně pomáhá step a cvičení a samozřejmě jóga, na ní nedám dopustit.

    Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oooo, bože, konečně člověk, co dělá jógu a chápe mě- přesně, bez ní ani ránu :D a to s tím vynecháváním zažívám taky, ale nikdy nepřijde řada na spánek, ten mám vždycky :D :)

      Vymazat
  6. Hrozně se chci na nějaký hudební nástroj naučit, ale pořád se k tomu nemůžu dokopat :D určitě věřím, že je to skvěle odreagování od stresu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to držím pěsti, ať začneš co nejdříve :)

      Vymazat
  7. Jsem te´d taky dost vystresovaná a nálada z toho není zrovna dobrá. A je fakt, že kdybych všechno neměla napsaný v diáři tak desetkrát, bylo by to milionkrát horší :D. Jako odreagování chodím s holkama ven, i kdyby jenom do obchodu a taky teď hodně čtu a píšu, and that keeps me sane. A little bit :D. Dřív mi i hodně pomáhal pohyb, ale teď se k němu nějak nemůžu dokopat :) :D
    http://lets-talk-about.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, kamarádí mi též pomáhají a kolikrát mi stačí jen telefonát s nimi a hned mám lepší náladu :D :)

      Vymazat
  8. Diář je taky můj nejlepší kamarád a dává mi pocit, že mám život alespoň trošku pod kontrolou :D jsem ráda, že už se to to období uklidnilo :)

    OdpovědětVymazat