Velikonoční tvarohový mazanec

by - dubna 16, 2017

Krásnou neděli všem🐣🐣
  Zítra tu máme Velikonoce a jediné, co na nich mám ráda je barvení vajíček a pečení beránka, rolády, co dělá babička a můj oblíbený tvarohový mazanec na který vám dnes ukážu recept 😍
  Tento mazanec dělám už druhým rokem- teda musím říct, že už si nepamatuji jestli sjem ho vůbec minulý rok ochutnala, protože se na něj vrhnul taťka😅
 Potřebujete:
  • 500g špaldové mouky
  • 150g změklého másla
  • 150g cukru moučka
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 vejce + 1 na pomazání
  • 5 lžic mléka
  • polotučná tvaroh
  • rumové aroma nebo rum
  • rozinky a mandle dle chuti 

 V míse utřete máslo s oběma cukry, přidejte tvaroh, vejce a rumové aroma.


 Šlehám ručním šlehačem na nejvyšší výkonost.
 Do této směsi prosyjte mouku s práškem do pečiva.
 Přidejte mléko a část madlí a pokud chcete tak i namáčené rozinky.
 Na pomoučeném vále vytvarujte mazanec a přendejte na plech buď na pečící papír a nebo folii, která je určena přímo do trouby.
Celý mazanec potřete rozšlehaným vejcem a posypte zbytkem mandlí.
Prvních 10 minut pečeme na 200°C, poté ztlumíme na 160°C a pečeme do zlatova (já pekla necelou hodinu, ale raději hlídejte)
K mazanci můžete podat máslo, marmeládu, med, arašídové máslo nebo nutelu💗
Dobrou chuť.

You May Also Like

10 komentářů

  1. Možná ho příští rok vyzkouším! Tento rok ho už mám upečený. :) A jak jsi psala úplně na začátku barvení vajíček a pečení je to jediné co mám na Velikonocích ráda!:) Tak přeju pěkné Velikonoce!
    www.susanboooklover.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, tobě taky krásné Velikonoce :) mazanec určitě vyzkousej, je vynikající :)

      Vymazat
  2. Vypadá výborně! ♥
    My na Velikonoce děláme jarní nádivku s kuřetem, recept na ni bohužel nemám, ale tak snad příště :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam,nádivku dělá babička a vždycky se po ní můžu utlouct :o)) recept určitě ocení jestli někdy bude :)

      Vymazat
  3. U nás se moc Velikonoce neslaví, spíš u přítele, já si jen ráda nabarvím vajíčka :) Ovšem ten mazanec vypadá skvěle, tak snad příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  4. Rozhodně to vypadá doslova k sežrání :D :D strašně zbožňuju tyhle sváteční pochoutky. Letos jsem se jich bohužel nedočkala ale tak co.. zase aspoň nepřiberu :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nikyy, to vypadá naprosto luxusně! Hnedka bych si kousek dala, chtěla bych tě mít doma, abys mi pekla takový mňamky����

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé :D tak to mě moc těší :D akorád teďka mě štve, že ve školní dny vůbec na to koutelný pečení nemám čas :(

      Vymazat
  6. Vypadá to opravdu lahodně a toto rozhodně nesmí chybět v průběhu Velikonoc. Úplně z toho cítím tu vůni, domací jsou vždycky nejlepší!

    Hezký den xoxo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, ani já nedám na domácí dopustit :)

      Vymazat