Cvičíme s Nikys| jóga

by - srpna 10, 2017

Krásný čtvrtek💗
Tak co? Jak užíváte prázdninové dny? Dnes už je 10. sprna. Nemůžu uvěřit, jak rychle to volno utíká. Mě zbývají poslední den na brigádě a pak prodloužený víkend v kempu, tak se moc těším😇
  V létě moc pohybu nedám. Spíše občas zajdu do posilovny (ale to jen když mě kamarádka dokope) nebo si ráno vyběhnu, pokud není takové vedro. Hodně mě bolí záda a tak jsem se rozhodla proto, abych si každý den zacvičila alespoň 12 pozdravů slunci různých namaskar...tipů A,B...no a jeden z nich , ten nejznámější vám dnes ukážu😍
  Jógu jsem objevila před dvěma lety a zůstala jsem u ní dodnes. Nejen, že se vaše tělo kompletně protáhne a další den vás nebolí jediný sval, ale také je to nejlepší očisťovač mysli na stres, únavu.


První krok zní: Nádech a paže, pohled vzhůru. Zkrátka stoupněte si na přední část podložky, mírně rozkročte nohy a paže a pohled směřujete vzhůru. Při cvičení jógy dýchejte pravidelně a pokud to půjde tak převážně nosem.

Dlaně spojíte, pohled upřete kupředu.
Spojené dlaně stáhněte na hrudní kost.
Nyní vydechněte a předkloňte se do hlubokého předklonu.
S dalším nádechem se přeneste do rovného předklonu. Ruce dejte nad kolena a pohled upřete 20-30 cm před sebe.
Následuje další krok, kde z rovného předklonu dáte paže kolem chodidel a odstpupíte pravou a následně levou nohou do pozice prkna.
Z pozice prkna se mírně předkloňte dopředu a proveďte klik čaturanga.


Zde vidíte klik s dalším nádechem přejdeme do pozice kobry.

Kobra. Zkuste nemít nohy na zemi, ale opravdu se jen opírat nárty.

S podledním výdechem přejděte do střechy. Mějte široká ramena - daleko od uší a postupně si prišlápněte nohy. Pata špička. Poté dejte obě nohy na špičky, následně obě nohy na paty. Uvolněte se a třikrát se nadechněte a vydechnete a pak přejděte do pozice hory, kdy přejdete pravou i levou nohou v před kolem dlaní a obratel po obratli se odstanete vzhůru.





You May Also Like

13 komentářů

  1. Z osobní zkušenosti můžu říct, že se jedná o skvělé cviky na protažení, ale více než dvakrát, možná třikrát po sobě ty pozdravy slunci nezvládám (potřebuju mezi tím tak půl minuty až minutu pauzu) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, že ani já jsem to ze začátku nedávala :D a při představě, že na jaře děláme 108 pozdravů slunci je šílené :D Stačí to jen trénink :o))

      Vymazat
  2. Jógu už chci hrozně dlouho vyzkoušet, tak uvidíme kdy se k tomu konečně dokopu! :D Každopádně neber si to nějak osobně, ale asi miluju tvoje nohy! :D

    https://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooooo, díky :DD to mě potěšilo!! :D

      Vymazat
  3. Super!Jóga,ale zároveň jsou to speciální cviky na protažení bederní a krční páteře.Jógu si chválí hodně lidí,je to pohodové a protahovací cvičení,které neublíží,pokud se dělá správně:)

    OdpovědětVymazat
  4. Já pohybu nikdy moc nedám :D. Vždycky mám období, kdy mě to chytne a potom prostě přestanu :D. Vtěšinou jenom pro zábavu tancuju, nebo právě zkouším jógu, hlavně proto, že mě bolí záda.
    Doufám, že si víkend v kempu užíváš :)

    OdpovědětVymazat
  5. síce jógu necvičím, ale článok bol podľa mňa super! :) na chrbát sú cviky určite parádne ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  6. jógu necvičím, ale skvělé základy pro někoho, kdo chce začít nebo jógu jen vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jogu necvičím, ale takový "pozdrav" děláme i třeba na street workoutu jen s maličkou úpravou a skvěle se tím protahujeme. A jelikož cvičím a protahování tolik nedám, ale měla bych. Tak určitě toto vyzkouším a třeba i zařadím, i když asi jen párkrát, do protahovacích cviků...a možná i zkusím jogu celkově a tento cvik pořádně i mimo součást protažení. Taková joga mě láká dlouho přímo vyzkoušet...byla jsem na ní vlastně jednou kdysi...ale láká to zkusit, ale to mě hodně věcí :) :D Nicméně přímo k článku chválím pěkné fotky vyfocené tak, že vše jde pochopit a i se super popisem...moc fajn článek :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám jógu moc ráda! Hlavně teď v létě, když ji člověk může cvičit venku na zahradě :))

    OdpovědětVymazat
  9. Já na lekce jógy jednu dobu chodila pravidelně, ale pak jsem neměla už čas :/ ale chci začít zas chodit :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ja som na jógu chodila, no časovo mi to nevyhovovalo, no plánujem to skúsiť aspoň doma, takže určite sa inšpirujem :)

    OdpovědětVymazat
  11. Souhlasím s tím, že jóga fakt protáhne, uleví od bolesti a i psychicky se po jejím cvičení cítím lépe. Psala jsem na to nedávno samostatný článek, mám na něj teď odkaz v menu v doporučených článcích :)
    Tvůj článek je super, líbí se mi, že i když cviky nejsou formou videa, tak jsou jasné, srozumitelné a dobře předvedené.
    Což mi připomíná, že ještě dnes bych si měla zacvičit!

    OdpovědětVymazat